[Vijver] Nieuwkapelle

08 jan 2012, 22:48

hallo
Ik heb vragen omtrent de put in nieuwkapelle in w-vl.
Kun je nog steeds met het visverlof van de openbare wateren daar vissen? Of moet je een bijhorend visverlof kopen?
mvg
Lander

Re: [Vijver] Nieuwkapelle

08 jan 2012, 23:27

Gewoon visverlof is voldoende, denk wel dat je er niet mag nachtvissen.
mvg

10 maart 2013, 23:23

Ik ga er graag met de vaste stok of match, heb er al leuke tijden beleefd.
Grote brasem en mooie ruisvoorn.
Is er nog iemand die er soms gaat witvissen?

10 maart 2013, 23:35

mooie slok water maar diep en moeilijk te bevissen. karpervissers overheersen nogal die put en zijn niet steeds de aangenaamste buren daar.

14 maart 2013, 09:04

Volgens wat ik altijd gehoord heb heb je er geen visverlof nodig, gezien deze vijver eigendom van de firma die hem destijds heeft uitgegraven.

18 maart 2013, 21:36

Heb er nog nooit last gehad van de karpervissers.er is plaats genoeg.
De ondiepere plaatsen zijn goeie witvisplaatsen.
Heb ondervonden dat de brasem altijd in de late namiddag op gang raakt.
Het is een moeilijke put.het is steeds een uitdaging.
Is er iemand die ook al ervaring heeft op deze put?

18 maart 2013, 21:42

Ik ben er nog niet gaan vissen, maar ik ga er dit jaar wel eens proberen.
grtz jeroen

18 maart 2013, 21:43

Zeer groot water en behoorlijk diep. Heb er nog een aantal keer gaan roofvissen maar jammer genoeg niets gevangen. Heb hem ook al eens overzwommen en het is een heel eindje zwemmen. Je voelt het water goed verkoelen (zelfs in de hoge temperaturen in de zomer) vandaar dat het redelijk diep is denk ik.

18 maart 2013, 22:11

Roofvis zit er zeker, heb al vaak roofvis zien jagen. Er heeft mij eens een visser verteld dat ze er enkele jaren geleden 70 kleine snoekbaarzen hebben opgestoken. Vorig jaar heb ik tijdens het witvissen ook kleine baarsjes gevangen, en als er kleintjes zitten...

Re:[Vijver] Nieuwkapelle

19 maart 2013, 14:04

Vele jaren hebben er daar van die alleseters actief geweest, je weet wel van doe 'echte' die alles wat ze vangen opvreten en het waren geen Polen!
Er zat veel roofvis gaan we maar zeggen.
De vijver is van stadsbader denk ik, denk zelf niet dat je vergunning moet hebben.
Vroeger zat vijver vol van de dikke vis.
Nu kan je er als witvissers nog eens een prachtige dag beleven maar je moet een beetje vijver kennen, vele diepe en ondiepe plaatsen.
Denk dat je tijdens de nacht mag hengelen.
Er zitten nog enkele mooie karpers op dit water.
Best eens bellen naar stad Diksmuide, vraag daar bij milieu of dergelijke wat je juist nodig hebt om daar te hengelen.
Doe dit desnoods met mailtje, indien geen antwoord heb je steeds je vraag bij jou.
Er is weinig info over die vijver, zal vroeg of laat openbaar water worden denk ik.
Groeten steve

19 maart 2013, 21:20

Steve, dank voor de info. Zal het met tijd en stond nog wel eens proberen. Wie weet.

08 apr 2013, 18:38

Je moet geen vergunning hebben om er te vissen. Ik ga er enkel snoeken zit idd veel roofvis op. En voor karper of brasem zijn er maar een paar goeie plaatsten en die zijn daar in de zomer dan ook weken lang bezet ze varen zelfs hun lijn uit tot de overkant van de put aan die laaghangende bomen. Dus zo zitter er eentje in elke hoek met caravan of tent en met als gevolg de feeder visser mag op de ondiepste plaatsen gaan zitten omdat zijn persé 20m ver willen vissen en dan soms met een hengel of vier dus een rodpod van 1m breedte bevist daar zeker 100m gezezillig is anders en als je dan in hun lijnen gooit dan zijn ze daar ze met hun vriendjes vooral de franse karpervissers. Daarmee ik ga juist in de koudere maanden dan is dat vis terrorisme daar verdwenen.
grtz

07 mei 2013, 18:19

Ik ga er soms wel eens vissen en passeer er vaak met de koersfiets. Meestal kan je de vissers (vaak karpervissers) op één hand tellen. Let wel op voor (soms) ochtendlijke vrouwelijke zwemsters!
Naar ik vernam is een vergunning van het Vlaams Gewest voldoende om te vissen. Bij hevige wind moet je het constant gebrom van de nabij staande windmolens er wel bijnemen.

[Vijver] Nieuwkapelle

18 aug 2013, 15:58

Ben vorige week maandag gaan vissen in de Voconia kleiput van Nieuwkapelle, na een tijdje vielen de beten weg op half water en besloot om zwaar op de bodem te gaan voor brasem. Eerste brasem 50 cm, tweede brasem 55 cm, het waren geen luie dweilen. Daarna nog enkele kleine gevangen en kolblij.
Laatst bijgewerkt door harpie op 18 aug 2013, 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Bericht samengevoegd met bestaande topic, gelieve in het vervolg eerst de zoekfunctie te gebruiken.

19 okt 2013, 21:24

iemand recent daar gaan vissen?