Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Producten op pellets

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demonaz

Producten op pellets

Ongelezen bericht door Demonaz »

Ik zie de laatste tijd meer en meer vissers die een halve apotheek meedragen aan flesjes en sproeiertjes om op hun pellets te spuiten voor ze ermee vissen.
Deze week zag ik zelfs iemand die z'n pellet aan z'n haak instrijken met een borsteltje (uit een potje zoals tippex) net voordat hij begon te vissen.
Ook in de hengelsportzaken kan je er al niet meer naast kijken, de rekken met flesjes , het ene al gekleurder dan het andere, allemaal een walm verspreidend waarvan mijn maag begint te draaien...
Ik vroeg me af of er hier soms mensen zijn die hierin geloven, en me een uitleg kunnen geven die steek houdt waarom die middelen zo goed zijn?
Ikzelf vis nog maar 3 jaar en geloof niet dat 1 druppel op n korrel (en die dan in enkele miljoenen liters water gooien) iets uitmaakt. Ik respecteer wel mensen die hier wel in geloven, zolang ze hun wondermiddelen niet opdringen aan mij...
Ik bekijk het ook logisch, de top 5 van onze beste vissers vissen allemaal met korrels waar niets wordt opgekapt.
Dus, om mijn vraag nog eens samen te vatten:
Geloof jij in die 'wondermiddelen'? En zo ja, waarom? En kan je me een bewijs geven hiervan?
Want ja, op elk flesje staat wel op dat het zo goed is, en dat je er meer/grotere vis mee kan vangen, maar echte verschillen merk ik niet wanneer iemand met of zonder producten vist.
Ik vind het zelfs wat geldklopperij om de mindere en goedgelovige vissers geld uit hun zakken te halen door te zeggen dat dit of dat flesje zo goed is, aangezien zulke flesjes/sprays al snel een 5-15€ kosten.
Ook vind ik het soms nogal nutteloos, zo zat er laatst iemand te vissen met vanille-pellets, en die spoot met een scopex-spray op z'n pellet...
Laatst gewijzigd door Admin op 29 jun 2013, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dit onderwerp heeft 99 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels