Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Feederen voor beginners

Info over Techniek en materialen voor de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fnz
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 mei 2007, 18:30
Woonplaats: Gent
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Zeelt
Groep: Geregistreerde gebruikers
Dierenriem:
Leeftijd: 42

Feederen voor beginners

Ongelezen bericht door fnz »

Momenteel beperk ik me tot het vissen met de vaste stok & een enkele keer haal ik men spinhengel boven. Mede door het rondhangen op dit forum is mijn interesse in het vissen met een feeder zodanig gegroeid dat ik besloten heb me er ook eentje aan te schaffen. Nu is de vraag natuurlijk:welke combinatie van hengel / molen is aangewezen?
Viswaters:
Momenteel vis ik voornamelijk met de vaste stok op het kanaal Dessel-Schoten. Dit is een traagstromend kanaal met relatief weinig scheepvaart van een meter of of 20 - 30 breed. Is het op dergelijke afstanden mogelijk / aan te raden te feederen of niet echt?
Verder staan het Albertkanaal (100-150meter breed, meer scheepvaart), de E10-plas, Antitankgracht, de dokken van Antwerpen en op enkele fortvijvers (Walem, Oelegem, Merskem) op de lijst van mijn vislocaties.
Zoals je kan zien zijn het allemaal stilstaande tot traagstromende wateren, waar de werpafstand haast nooit boven de 50 - 75 meter zal uitkomen.
Budget:
Als budget had ik voor hengel + molen samen gedacht aan iets tussen de 250 & 350€. Nu wil ik me hier niet volledig op vastpinnen, als ik mooie spullenkan kopen voor onder de 250€ is dat natuurlijk ook goed. Langs de andere kant heeft kwaliteit meestal ook een prijs en als het nodig blijkt iets meer uit te geven dan vooropgesteld ... is dat ook maar zo.
Molen/lijn:
- Degelijke merken, types
- Slip vooraan of achteraan
- Hoeveel extra spoelen?
- Spoelen laten voorzien van nylon of gevlochten & welke diameter
Hengel:
- Degelijke merken, types
- Light, medium of heavy
- Lengte
- Aantal meegeleverde toppen
Korven:
Wat voor korven (aantal, gewicht, gesloten, open, ...) aan te schaffen als beginner om toch beetje te kunnen inspelen op wisselende omstandigheden?
Ik weet dat het een aardige boterham is om op te antwoorden, maar beter beetje uitgebreidere vraag dan droog "welke feeder moet ik kopen". (En ja ik heb zoekfunctie gebruikt, en alle topics over feederen doorgelezen. Maar zie door de bomen het bos niet meer).
Groeten,
fnz

Dit onderwerp heeft 263 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels