Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Snoeken in West-Vlaanderen

Info over Stekinfo en vangsten van roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jürgen Cneut

Snoeken in West-Vlaanderen

Ongelezen bericht door Jürgen Cneut »

Wie zegt dat er in onze Westvlaamse wateren geen snoek meer te vangen is ? Dit jaar al 42 snoeken en 6 snoekbaarzen gevangen en het seizoen moet eigenlijk nog beginnen...ik ga regelmatig snoeken ( gemiddeld 1 x om de veertien dagen op jaarbasis ), maar nu ook weer niet iedere dag. In de zomermaanden ben ik trouwens fervent witvisser en vis ik uiteraard ook wedstrijden. Wat ik wel moet toegeven is dat ik in beide disciplines uiterst gedreven ben en dan ook alles tot in de puntjes ga voorbereiden..van materiaal tot techniek...als snoekvisser moet je gewoonweg ' catch and relaese ' toepassen...jammer dat de wet nog geen totaal meeneemverbod voor roofvis toelaat ( zie nederland )...het zou nochtans in ieders belang zijn en ook de jeugd zou deze sport meer gaan beoefenen..in het begin leerde ik snoekvissen met spinners en lepels maar ben nu volledig overgestapt naar kunstaas ( pluggen, jerks, cranks, suicks,...) en shads...ik vis zowel op vijvers als op grote plassen, vestingen en kanalen...en het mooiste is de inspanning wordt praktisch altijd beloond...de motivatie is dan ook enorm erg groot. Bij snoeken kan het soms alle richtingen uit...sommige dagen vang je niets maar soms kan je er ook vier in een voormiddag of namiddag vangen...dus veel lezen en informeren is de boodschap...hengelbeurzen, tijdschriften ( beet en rovers ), internet zijn dan ook de ideale hulpmiddelen...en dan gaan uitproberen natuurlijk.
Succes.

Dit onderwerp heeft 9 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels