Ik wil dit jaar leren vissen in de rivier. Hier in de buurt stroomt de Dijle voorbij, dus ben ik al enkele keren op verkenning gegaan, maar gevist heb ik nog niet. Ik vraag me af of er wel mag gevist worden.
In de "gids voor de sportvisser" bij mijn visverlof stond dat er een bijkomende toestemming nodig is voor het vissen in onbevaarbare waterlopen waar het visrecht aan de de eigenaar of erfpachter van de oever is.
Hoe kom ik nu te weten of het visrecht bij de dijle aan eigenaar/erfpachter van de oever toegekend is en wie is dat dan?
Ook mag er niet gevist worden in de gedeelten van niet bevaarbare waterlopen die een bos doorkruisen dat onder bosbeheer staat. Hoe weet ik dat een bos onder bosbeheer valt?
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Onbevaarbare waterlopen
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
- peter versas
- mini gebruiker
- Groep: Geregistreerde gebruikers
- Dierenriem:
- Leeftijd: 46
Dit onderwerp heeft 3 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden