Nu ik hier toch beland ben kan ik net zo goed eens wat reclame maken voor de vijver waar ik momenteel mijn uren-aan-de-waterkant doorbreng :
De Molenvissers zijn gevestigd in Snellegem, deelgemeente van Jabbeke. Vlot bereikbaar want niet bijster ver van de afrit Jabbeke van de E40.
De vijver is - afhankelijk van stek en afstand - 1,5 à 2 meter diep. Het visbestand is zeer gevarieerd. In de kant kan de liefhebber van de snelle visserij zich uitleven met pos, baarsjes, voorntjes, bleitjes en desgevallend een verdwaalde brasem.
Op grotere afstand is er voor de witvissers vooral veel brasem voorzien (de jongste 2 - 3 jaar veel meer dan vroeger). De individuele massa ligt globaal gezien tussen 750 g en 1,5 kg per stuk. Om een idee te geven : het vangst-record voor een wedstrijd vaste stok van 5 uur staat momenteel op een 75 kg. Drie-vier jaar geleden was dat ondenkbaar. De vijver heeft ook een rijk bestand aan winde. Met de vaste stok zal je ook gebeurlijk een zeelt, mooie voorn of dikke baars aan de haak krijgen.
Ook de palingvissers komen rijkelijk aan hun trekken, en hetzelfde kan gezegd worden van de karpervissers (hoewel een sterfte een paar jaar geleden het legendarische karperbestand van weleer wel enigszins heeft uitgedund).
Tot slot kan nog vermeld worden dat er ook stevige snoeken en kolossale meervallen in deze vijver rondzwemmen.
Voor zowat elke discipline is er een afzonderlijk kampioenschap voorzien : vaste stok, match - feeder, karper, paling en een wintercriterium (4 reeksen). Voor de meeste kampioenschappen zijn er 5 reeksen per jaar.
Daarnaast is er ook een woensdagkampioenschap voor 50+-ers, een jaarlijkse juniorwedstrijd, een dameswedstrijd, een 24 uren-koppelmarathon (discipline naar keuze), een koppelwedtrijd, een 50+ - koppelwedstrijd, een koningschap match en een koningschap vaste stok.
Een rijk gevulde competitie dus, waar je best rekening mee houdt als je in het weekend wil gaan vissen. Altijd eerst eens de wedstrijdkalender checken op http://www.molenvissers.be/ is dus de boodschap !
Wat valt er meer over te zeggen ? De vijver wordt onberispelijk onderhouden, rijkelijk bepoot met vis, de sfeer is er uitstekend (ontspanning en kameraadschap primeren op de competitiedrang tijdens en vooral nà de wedstrijden) en de kantine is bijgevolg een zeer gezellige plaats om te vertoeven. De mensen van het bestuur zijn gedreven, en staan steeds open voor dialoog. Dat merk je ook a de website van de club die uitermate volledig en goed onderhouden is. Kortom : ik moet - na jaren - nog steeds het eerste minpuntje van deze club ontdekken. Geen wonder dat de leden van heinde en verre komen om deel te nemen aan de verschillende competities.
Kortom : een aanrader. Ik heb heel wat watertjes doorzwo... bevist in West- en Oost-Vlaanderen, en binnen de categorie "visvijvers" is dit absoluut een van mijn favorieten als fervent vaste stok-visser.
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
[Vijver] Molenvissers Snellegem
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 13 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden