Hoi forummers,
Maandag vertrek ik als deelnemer aan het WK voor andersvaliden naar Coimbra, Portugal waar we onze individuele titel (Rudy Demoor) en wereldtitel als land met hand en tand gaan verdedigen.
Zo'n kampioenschap is voor mij iets zeer speciaals. Als middelmatige visser toch de kans krijgen om het protocol van een echt kampioenschap mee te maken. Het is ook de eerste keer dat ik meeschiftte om erbij te zijn en meteen raak. Ik zie mij al zitten in mijn hesje aan met "Bel E13" bvb. Net als Nullens, Vercammen en Di Venti die enige tijd nog de vloer aanveegden met de rest van de Europese vissers.
Waar ik mij wel van bewust ben, is dat ik niet zeker ben dat ik het kampioenschap meevis. Hoe gaat het in zijn werk:
Maandag 11/09: Vertrek in Zaventem richting Lissabon, met minibus richting hotel in Coimbra
Dinsdag tot vrijdagmiddag: trainen en met vijf vissers voor vier plaatsen op de wedstrijddagen. Coach Bart Weerts kijkt dus gedurende de visweek welke vier van de vijf vissers op zaterdag aan het water komen. Een visser is reserve die dag. Op de tweede wedstrijddag kan er geswitched worden en kan de reserve op zondag aan het water komen.
Zaterdag: Eerste wedstrijddag, er wordt drie uur gevist in 4 sectors. Per sector vist uit ieder deelnemend land iemand.
Zondag: Tweede wedstrijddag, er wordt opnieuw drie uur gevist. Er wordt geklasseerd op sectorpunten en in tweede instantie op gewicht.
De deelnemers zijn: Rudy Demoor, Johan Cremery, Tom Deseyn, Luc Claessen en Geert Carette.
We vissen op de Mondego, pal in het centrum van Coimbra. Een ongeveer 100 meter brede rivier met een laag debiet maar toch een constante stroming. Wil het uiteraard beginnen regenen ... Maar op dat laatste is niet zo veel kans, het weer is daar nu nog volle bak warm. In het centrum verschuilen zich veel "Boga's", een kleine vis die we in het Nederlands 'Iberische Sneep' noemenj maar niet in onze waters zwemt. Een vis van gemiddeld 50 gram, evenveel als een goede maatvoorn. De vis is iets langer en smaller van bouw. Er zwemmen ook nog kleine barbeeltjes rond en een ook soort zeevisje dat sterft van zodra je er aankomt.
Wat de beste strategie zal zijn, moeten we tussen dinsdag en vrijdag (letterlijk) uitvissen. Er is gelukkig heel wat ervaring binnen ons team.
Ik laat het voorlopig hier bij. Ik hoop daar een pc te vinden die aangesloten is met het 'www' zodat ik jullie na een trainingsdag en de wedstrijddagen misschien nog iets kan laten weten. Ik heb gehoord dat die trainings- en wedstrijddagen chaotisch zijn. Ik weet dus niet of ik er toe kom. We zien wel.
In ieder geval al bedankt voor de gelukwensen die ik al ontving in mijn berichtenbox.
Greets Woody (Tom)
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
WK 2006 Portugal
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 81 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden