Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Problemen met voeder

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
steve 2
Vip
Vip
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Problemen met voeder

Ongelezen bericht door steve 2 »

Al meerder jaren vis ik vanaf oktober tot mei met een eigen gemaakt voeder, dit voeder is hier gekend als mijn wintervoeder door enkel vissers, het is een voeder die ik niet verkoop (op dit moment) omdat ik er problemen mee heb en de oplossing niet vind.
ik heb er zelf net zoals nog enkele andere vissers super resultaten mee behaald( vele a wedstrijden mee gewonnen!!!), ik heb dit voeder een jaar of 10 en gekregen van een ouder persoon, enig probleem in de winter werkt het super (vooral dikkere vissen) maar in de zomer is het super slecht!
wat mij ook opvalt aan dit voeder is hoe kouder het is hoe sneller de kleinere vis erop komt.
Op bv het albert kanaal, kempisch kanaal, zee kanaal, leuvense vaart, dender, stasegem,... is het super goed ( kanalen met wat stroming).
mijn vraag is nu hoe kan dit komen, liegt dat aan de ph waarde en hoe kan je dit weten.
wat doet een te lage ph waarde en wat doet een te hoge ph waarde in de zomer?
Is een voeder die voornamelijk bestaat uit bruine chapelure en kemp en iets uit dieren voeder industrie, daar ligt volgens mij het probleem want steek ik dit product onder mijn brasem dan mag ik het in de zomer ook vergeten. heb nu terug meerder wedstrijden geprobeerd dit jaar en vanaf de paaiperiode is aangebroken is het gedaan ermee dus vanaf het water warm genoeg om de vissen te laten paaien draaide dit voeder hem compleet!
Hopelijk kan er mij iemand helpen,
Wat kan ik daaraan doen en hoe kan ik dat oplossen?

groeten salomez steve
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e BVVL vaste stok 2014
2e BVVL vaste stok 2015
1e BVVL vaste stok 2016
2e BVVL vaste stok 2017
3e BVVL vaste stok 2018
Top seizoen 2018!

Dit onderwerp heeft 33 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels