Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Broes (of aasbelletjes voor wie dat niet kent)

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knoei en Co
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 sep 2004, 17:23
Woonplaats: Tienen
Groep: Geregistreerde gebruikers
Dierenriem:
Leeftijd: 71

Broes (of aasbelletjes voor wie dat niet kent)

Ongelezen bericht door Knoei en Co »

Een moeilijk onderwerp.
De laatste tijd heb ik een aantal ervaringen gehad met broes op brasemvijvers.
Ervaring 1: wedstrijd met voer en ik zit op een stuk met veel slijk op de bodem. Geen broes en bijna geen beet en toch zit de stek vol met vis want als ik durf verslepen haak ik een brasem in zijn lijf.
Ervaring 2 (vorig jaar) gelijkaardige omstandigheden. Enige verschil is nu wel veel broes en nu gaat de pen wel vaak onder al zijn slechts de helft echte beten en de andere helft verkeerd gehaakte vis.
Ervaring 3: een wedstrijd zonder voer, enkel met maden en casters. Na een tijd goed gevangen te hebben blijf ik zitten met een "jacuzzi of bubbelbad" maar bijten??? Moet wel zeggen dat de rest in mijn buurt zelfs die goeie periode niet had. Het bubbelbad (kleine belletjes) hadden ze ook niet.
Bij ervaring 1 en 2 denk ik vaak dat de vis vooral het voer eet en dan in dat slijk aan het wroeten is en bezig is met het filteren van het voer door zijn kieuwen en dat het water dan zo modderig wordt dat hij onze maden niet eens meer ziet.
Waarom er dan bij 1 geen broes is?
Bij 3? Ze zaten niet op half water( of beten daar toch niet)
Geprobeerd met alle soorten aas, superlichte lijntjes, van 30 cm diep tot zelfs 1 meter op de grond, overlood enz...
Wat doen jullie er aan: stoppen met aas bijvoeren of integendeel een flinke hoop ineens?
Ergens anders beginnen vissen?
Wat denken jullie dat er dan onder water juist gebeurt
:?: :?: :?:

Dit onderwerp heeft 51 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels