Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Wat verlang je van een toevoegsel ?

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
steve 2
Vip
Vip
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Wat verlang je van een toevoegsel ?

Ongelezen bericht door steve 2 »

Wat verlang je nu juist van je toevoegsel?
Je hebt er veel , geuren en smaken maar wat doen ze juist?
Veel van die poeders doen niks buiten goed ruiken of smaken, of je ze er nu bijsteekt of niet het blijft gelijk.
Ooit al eens je toevoegsel niet in je start voer gestoken en pas waneer de vis erop zit het bij gesmeten of gecupt?
Zo kan je zien of het iets veranderd aan het aasgedrag van de vissen of nog erger dat je er bv een andere soort vis op je vislaats krijgt of een ander formaat!
Dit bestaat geloof me maar de de meeste van die toevoegsels doen dit niet en toch gebruiken er veel vissers die toevoegsels dus daarom mijn vraag wat je verlang van je toevoegsel.
Moet het enkel goed ruiken? Moet het enkel goed smaken?
Ik weet ook wel dat hier veel vijvervissers gaan op reageren maar toevoegsels kan je best testen op kanaal, daar zitten nog meerdere soorten vis en meerdere verschillende maten van vis!
Als je nu bv op kanaal de voorn op je plaats hebt, neem je startvoer(hetzelfde als je gezet hebt bij de start bv zonder toevoegsel) na bv 1 uur zet daar enkele balletjes bij met een bepaald toevoegsel en je zou een verandering moeten zien van grote of gewoon de voorn die onmiddelijk weg is en de brasem op de plaats komt dan weet je dat je iets hebt die iets veranderd en dat bestaat en die dan meestal ook super zal werken op een vijver!
Zoetstoffen, terug het zelfde verhaal en steek je ze onder je startvoer en je zal nooit weten of ze iets hebben opgeleverd, je hebt er ook honderden maar zoet is zoet volgens mij, is de zoetstof van je vriend sterker wel steek er dan gewoon wat meer onder!
Pas waneer je dat allemaal hebt getest kan je zeggen dat is een goed poedertje of dat is iets die niks veranderd, dat doet iets dat maakt een verschil en dat trekt echt wel die vis aan, dat verlang ik van een toevoegsel en waneer je echt weet wat het doet en waarvoor het dient dan pas zou je het mogen gebruiken onder je startvoer!

groeten steve
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e BVVL vaste stok 2014
2e BVVL vaste stok 2015
1e BVVL vaste stok 2016
2e BVVL vaste stok 2017
3e BVVL vaste stok 2018
Top seizoen 2018!

Dit onderwerp heeft 27 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels