Beste hengelaars,
Vorig jaar liet ik me wijsmaken van enkele karpervissers, dat vissen met zaden die lang geweekt waren zeer succesvol was om vis te lokken.
Het enige minpunt volgens die karpervissers was, dat ze er veel brasems mee lokten.
Ze vertelden me dat de zaden gerust zeer lang mochten weken, zelfs gerust gefermenteerd mochten zijn.
Bij wijze van experiment heb ik zaadmengeling voor vogels te week geplaatst en een volle week laten rusten.
Na die week stonk het enorm, toch heb ik de zaden + vocht in mijn voer gemengd.
Toen ik ging allen vissen, haalde ik een zeer goed resultaat.
Ik stond er zelfs versteld van dat de vissen er niet afkerig van waren.
Thuisgekomen heb ik mijn kotje, terug zaden te week gezet. Dit is ondertussen twee weken geleden.
Het emmertje waarin dit gebeurd stink nu reeds uren in de wind.
Nu terzake: volgende week hebben we een clubwedstrijd en zou dit wel eens willen proberen, maar ik ben wel een beetje bang dat het wel eens zeer negatief kan uitpakken.
Heeft er al iemand van jullie met lang geweekte zaden in zijn voer reeds ervaring?
En wat was het resultaat?
Ik ben zeer benieuwd.
Met vriendelijke groeten,
Miracoli
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Lang geweekte zaden in voer
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 7 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden