Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Spray of aroma uit de fles ?

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Serranos
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Groep: Geregistreerde gebruikers
Dierenriem:
Leeftijd: 77
Contacteer:

Spray of aroma uit de fles ?

Ongelezen bericht door Serranos »

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van die sprays. Als je je aas hebt aangehaakt en dan spuiten: 30% komt op het aas 20% op je hand en 50% er naast. Goed voor de leverancier, slecht voor uw knip. Tevens moet de leverancier een verdunning aanbrengen in de samenstelling anders loopt het spuitmondje vol. Dat wil zeggen dat geconcentreerde vloeistoffen niet in een "spuitfles" kunnen.
Die gedachte bracht ik een aantal keren over tijdens diverse opendeur dagen. Er waren natuurlijk voor en tegenstanders. Een voordeel is misschien dat je makkelijk even over je maden in de doos kunt spuiten of over het voer. Sprays zitten voornamelijk in "plastic" flacons. Als een vloeistof erg straf is tast hij het materiaal snel aan, vandaar ook weer die verdunning. Dus straffe vloeistoffen niet in een spuitfles, Geef mij maar glas en maakt zelf eventueel een spray, hoe denken we daar over?
Later nog eens nagedacht en gekeken naar mijn eigen sprays. Een aantal keren doet ie het niet, soms komt er een "dikke" straal uit of moet je vergeefs een aantal malen pompen. Dan maar liever een pot op het aasplateau om te soppen en dat scheelt ook nog eens tijd.
GMS maakt vis zichtbaar met gmswebshop.nl

Dit onderwerp heeft 5 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels