graag had ik jullie advies eens gevraagd in volgende :
het gaat over een probleem die ik heb bij een constructie van de lijn bij een werphengel.
Ik zal eerst trachtten de constructie uit te leggen : eens de draad door alle ogen van de werphengel is wordt deze draad door een draainagel gestoken, deze draainagel bevindt zich in een dobber zodat net het bovenste van de draainagel uit de dobber komt en daarna wordt die draad aan een werplood van 50 gram vastgemaakt.
Wanneer ik uitwerp dan heb ik volgende voor : mijn werplood landt op de plaats dat ik het wil maar door de luchtweerstand van de dobber en de onderlijncontructie schuift de dobber tijdens de vlucht niet zo snel op als het lood waardoor hij tot een meter of 20 ( kan varieren) voor de te landen plaats ligt.
Zijn er systemen die de dobber en het lood kunnen samenhouden voor de periode van de worp en eens het lood het water raakt dan het lood en de dobber elkaar lost?
Ik heb al vanalles geprobeerd :
de wartel iets verder duwen : probleem : het lood kan geen draad nemen en trekt de dobber mee naar beneden.
met een elastiek : dit springt door de kracht van de worp of indien ik sterkere gebruik lost het niet.
hopelijk kan iemand me hier een oplossing aanreiken.
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Lood bevestigen aan dobber
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
- palingvisser
- nieuwe gebruiker
- Groep: Geregistreerde gebruikers
- Dierenriem:
- Leeftijd: 45
Dit onderwerp heeft 5 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden