Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Herstellen van een visstok

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerry

Herstellen van een visstok

Ongelezen bericht door Gerry »

Wie weet raad? Ik kocht vorig jaar een vaste stok “ Maver megapower” een reus van een stok als het om het zwaardere werk is te doen, werd mij gezegd. In de twee eerste delen zit een elastiekmontage en ik vis er mee op karper. Nu een drietal weken terug sloeg ik een karper aan de haak (de zoveelste) en het derde deel van de top af gerekend brak middendoor, een zuivere rechte breuk. Ik was met 14,8 honderdsten nylon draad van Tubertini aan het vissen, dus zeker niet te zwaar. Het deel werd binnen gedaan in de winkel waar hij gekocht was, en een week later mocht ik er terug omkomen, bleek dat de stok hersteld was waar ik dacht een nieuw deel te bekomen. Ik had de Maver één jaar en één week eerder gekocht en moest voor de herstelling 14€ betalen, wat ik een schande vind. Vorige zondag toen ik weer een karper aan het drillen was met vier delen van de stok in de hand, heb ik door het stevig vasthouden een barst geknepen achteraan het vierde deel. Ik ben geen kapitalist en kan mij nu direct alweer geen andere visstok veroorloven. Dus nu eindelijk mijn vraag: is er iemand die weet met welk materiaal ik het best mijn visstok zelf kan herstellen en waar ik het nodige kan kopen? Bedankt op voorhand beste visvrienden.
Gerry.

Dit onderwerp heeft 112 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels