Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Keuze van soort hengel voor "De Marke"

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Vende064

Keuze van soort hengel voor "De Marke"

Ongelezen bericht door Vende064 »

Dit weekend voor het eerst wezen vissen in De Marke, viswater bij Standdaarbuiten. Meestal vis ik met een vaste stok en/of feederhengel. ook karperhengel gebruik ik wel.
Tijdens het vissen op bovengenoemd water kwam ik echter verschillende problemen tegen...
A) het water was zeer diep circa 4 m.
problemen bij het feederen; lijn gaat wegens de diepte nogal recht naar beneden en kan zodoende niet zoals
gebruikenlijk horizontaal vissen.
B) Met vaste hengel vele uiteenlopende soorten gevangen; Bliek, Brasem, voorn, grondel( met stekels) en waar-
schijnlijk een vetje o.i.d
Kortom blijkt dat er ook nog volop snoekbaars, snoek en karper is te vangen.
C) Vrij sterke stroming en veel vaarverkeer.
Overigens een meer dan uitstekende visdag.

Wat is mijn probleem.

Ik denk dat ik de boot die dag heb gemist en er waarschijnlijk met een betere voorbereiding veel meer te vangen zou zijn geweest.

Wat wil ik weten.

Als U op deze gelegenheid zou kunnen gaan vissen wat had u dan geprobeerd?????
Ik ben in het bezit van alle soorten hengels en zou graag uw mening willen horen hoe u gevist zou hebben en met welke spullen.
Liefst voor alle genoemde soorten apart.
Bedankt alvast.

Aad Venderbos
Goes
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels