Ik wil graag beginnen met vissen met de vaste stok (zuid willems vaart ), Ik heb een leuke plek gevonden waar een metalen brug ( voor boten) al een stuk naar het water toe gaat, dus van de oever een smalle ijzere brug die 5 m het water in gaat.
Er liggen toch nooit boten dus ik dacht zou ik eens proberen te vissen daar met mijn stok van 4m?
Is dat mogelijk? Want eigenlijk die 5 meter plus de andere 4 van mijn stok is samen 9 en toch ver genoeg voor nu in de winter of niet?
Een paar vragen:
-Kan iemand mij ook even uitleggen hoeveel lood er op de draad moet? (Heb een klein oud doosje met een paar kogels in , hele kleintjes en een paar dikke ongeveer 3 mm breed.)
-Kan ik vissen met 0.28 dikte draad voor mijn vaste stok? (daarna een speld wartel en dan dunne draad met haakje)
-Weet iemand een goed en effectief lokvoertje voor nu (verkrijgbaar in de winkel omgeving dilsen / maaseik limburg) , liefst voor veel vis, makkelijke beginners vis , kleine voorn misschien? Wil graag veel vangen heb al even niets meer gevangen dus weinig vertrouwen nog.
Alvast bedankt