Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Beginnen met de vaste stok op kanaal

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Jopi29

Beginnen met de vaste stok op kanaal

Ongelezen bericht door Jopi29 »

Hallo,
Ik wil graag beginnen met vissen met de vaste stok (zuid willems vaart ), Ik heb een leuke plek gevonden waar een metalen brug ( voor boten) al een stuk naar het water toe gaat, dus van de oever een smalle ijzere brug die 5 m het water in gaat.
Er liggen toch nooit boten dus ik dacht zou ik eens proberen te vissen daar met mijn stok van 4m?
Is dat mogelijk? Want eigenlijk die 5 meter plus de andere 4 van mijn stok is samen 9 en toch ver genoeg voor nu in de winter of niet?

Een paar vragen:
-Kan iemand mij ook even uitleggen hoeveel lood er op de draad moet? (Heb een klein oud doosje met een paar kogels in , hele kleintjes en een paar dikke ongeveer 3 mm breed.)
-Kan ik vissen met 0.28 dikte draad voor mijn vaste stok? (daarna een speld wartel en dan dunne draad met haakje)
-Weet iemand een goed en effectief lokvoertje voor nu (verkrijgbaar in de winkel omgeving dilsen / maaseik limburg) , liefst voor veel vis, makkelijke beginners vis , kleine voorn misschien? Wil graag veel vangen heb al even niets meer gevangen dus weinig vertrouwen nog.
Alvast bedankt :mrgreen:

Dit onderwerp heeft 12 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels