Goeiemorgen allemaal, de eerste vissen op kanaal Gent-Brugge thv Aalter zijn binnen. Vis al zo'n 3 jaar met een medium feeder (Shimano Beast M) en het begint er nu stilletjes aan op te trekken. Graag had ik op ons kanaal eens geprobeerd met de zoveel 'bestoefte ' method visserij. Betreft een kanaal van 57 meter breedte en ik denk zo'n 4-5 meter max diepgang. Veel vis de laatste jaren en goede vangsten gehad. Stroming is variabel, altijd aanwezig maar nooit fel (met een mandje van 25 gr best te doen)
Mijn vraag:
1. Gebruik ik best een method van preston met elastiekje (blauw-groen) op de method of een inline systeem zoals van Guru rechtstreeks aan de hoofdlijn?
2. Mag ik mijn eigen voer gebruiken? Gebruik al 3 jaar mijn zelfde voertje waar ik al overal goed met gevangen heb zowel op vijver als op kanaal. Betreft een voer op basis van Bio-mix zwart ...
3. Indien dit zou kunnen met eigen voer doe ik er dan best extra collant bij of leem of zoiets om het doen plakken?
Wie kan me hier een beetje raad in geven aub? Vis nu met trabucco XPS Match Sinking 18% als hoofdlijn.
De bedoeling is vissen specifiek op brasem (kleine schubkarper welke er veel opzitten).
Alvast bedankt!
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Welke methodfeeder gebruiken op kanaal?
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 25 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden