Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Grote karpers uitsorteren

Alle info over Stekinfo en vangsten voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
spectral
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Paling
Lid van: De Snoek Booischot, DMV Blauwmolen
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 39

Grote karpers uitsorteren

Ongelezen bericht door spectral »

ben vandaag op de catvissers gaan vissen en had als probleem dat ik vooral heel kleine karpertjes ving.
het is een vijver met vooral karper en ook wat brasem, het gewicht van de karpers varieert nogal, de meesten gaan echter niet boven de 2-3kg (zijn natuurlijk uitzonderingen op).
ik had veel vis op mijn stek maar ik ving vooral de kleine karpertjes, en het viel me op dat de 'thuisvissers' vooral redelijk mooie karper gevangen hadden. Als er zoveel vis op mn stek zat zullen die grote er ook wel tussen heb gezeten zeker?
mijn vraag is nu, hoe kan je de kans vergroten dat je de grotere exemplaren tussen die hoop uithaald? (en hiermee bedoel ik niet de monsters van 6-7-8 enz. kg die wel aanwezig zijn maar in mindere mate, maar vooral de karpers van 1 a 2 kg. niet die van 200a300gr...)

Dit onderwerp heeft 15 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels