hallo iedereen,
zijn er soms mensen die me kunnen vertellen of die diepvries haringkjes ( gekocht in antwerpen grote hengelsportwinkel ) wel degelijk nog goed zijn om een snoekbaars mee te vangen? ik had er deze winter een paar potjes van gekocht en nog niks op gevangen (behalve 1 bot dit weekend)
sommige vissers vertelden me dat die niet zouden deugen omdat die nogal lang hebben moeten wachten vooraleer ze in de diepvries zijn gegaan .... ze zijn wel nog redelijk taai voor zover je bij haring van taai kan spreken.
verder heb ik ook steeds van die kleine spieringkjes mee ( diepvries o'cool ) die we in nederland wel op onze shadhaak zetten bovenop het rubber. maar daarmee heb ik nog maar 1 snoekbaars gevangen toen ik deze op een haakje op de grond aanbood.
die verse haringkjes zijn natuurlijk top maar ik kan die heel moeilijk vangen als ik op de dokken zit.
of moet ik deze misch droog vriezen? dat lukte vroeger wel toen ik eens een halve emmer van die haringkjes had gekregen van een man op doeldok (kallo) .
die haalde de zijne uit een thermos tevoorschijn met onderlijn en al en toen hij naar huis ging ging die daar terug in en vervolgens de thermos open laten in de diepries en die word weer droog. ( en hij ving wel vis )
zou het echt zo zijn dat als ze een beetje bruin vocht in het pakje hebben deze te lang dood waren voor het invriezen?
zou er met stukjes bot op de dokken ook geen snoekbaars te vangen zijn???
suggesties welkom
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Haringkjes
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 6 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden