Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Maten shads, jerkbaits, jighaken etc.

Alles over Techniek en materialen voor roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
-MG

Maten shads, jerkbaits, jighaken etc.

Ongelezen bericht door -MG »

Hallo, :lol:
Als geïnteresseerde in roofvisserij probeer ik logica te halen uit hoe je welke maten/gewichten moet kiezen.
Momenteel heb ik shads van 12 cm die al jighaken hebben met een lood van 15 gram. Nu heb ik zelf geen idee voor op welke locaties ik dit kan gebruiken en op welke vis. Ik ben van plan om 1 van de dagen eventueel nog wat shads en jerkbaits te kopen en ze uit te proberen, alleen snap ik niet hoe ik kan bepalen welke grootte ik nodig heb. En, welke gewichten van jighaken. Alleen heb ik wat info kunnen vinden over het feit dat je in troebel water het best felle/uitstekende kleuren kunt kiezen en ik helder water mag het wat braver en meer natuurlijkere kleuren.
Nu misschien zoals sommige al weten van mijn eerste post woon ik in het Antwerpse en heb hier totaal geen idee van hoe groot de gemiddelde roofvis is in de Noord Antwerpse wateren. Want, ik snap wel dat de grootte afhangt van de grootte van de vis waarop je wilt vissen. Ik zou het erg appreciëren mocht er iemand een beginneling zou wille helpen :wink:. Kan niet wachten tot ik mijn eerste roofvis heb gevangen!

Dit onderwerp heeft 9 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels