Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Volgers

Alles over Techniek en materialen voor roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker 22066

Volgers

Ongelezen bericht door Verwijderde gebruiker 22066 »

Een aspect van het vissen met kunstaas is het krijgen van "volgers" op je kunstaasje. De roofvis volgt voor een bepaalde tijd het kunstaasje om al dan niet toe te happen.
Ik heb altijd de indruk gehad dat volgers krijgen op je kunstaas meestal een goed teken is. Ze zijn toch bereid energie te steken in het jagen op je kunstaasje. Wanneer ik totaal geen volgers krijg na heel veel visstekken te hebben afgevist en ik weet dat de roofvis er effectief is op deze stekken, dan maak ik me pas echt zorgen. :?
Als ze volgen zonder toe te slaan dan probeer ik het aasje te versnellen of te vertragen. Helpt dikwijls.
Hoe langer de roofvis volgt, hoe groter de kans is dat je hem kan vangen. Althans, dat is de indruk die ik tot nu toe heb gehad. Ik ben eens benieuwd hoe anderen over dit verschijnsel denken en wat hun ervaringen zijn.
Wat ik ook soms zie is dat een wat oudere baars van 20 cm naar mijn spinnertje zwemt, het zeer kort in de bek neemt en onmiddellijk terug uitspuwt en rechtsomkeert maakt. Alsof deze baars het kunstaasje test en dan afkeurt. Je voelt dan zo´n zeer kort tikje/rukje. Ik kan het mooi zien in het heldere water dat ik bevis.

Dit onderwerp heeft 3 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels