Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Overdreven voederen, zijn wij ook de oorzaak van de vervuiling ?

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
fred1964

Overdreven voederen, zijn wij ook de oorzaak van de vervuiling ?

Ongelezen bericht door fred1964 »

Dit is een vraag, die me al als kind op mijn maag ligt.
Al dat overdreven voederen, brengen wij daardoor geen extra vervuiling aan de viswaters toe?
90 % van de vissers voedert en wat voederen wij, lost het allemaal op of maken wij gewoon de bodem en het water smerig?
Het aas wat we in de voeder doen word uiteraard verorberd door de vissen, maar wat met al de rest?
Neem nu een wedstrijd waar 50 of meer mensen aan deelnemen, het is altijd verschillend hoeveel je mag voederen, toch als je met zovele bent, is het toch weer een pak voeder op de bodem.
Tevens zijn al die flesjes met chemische smaakstoffen niet schadelijk op termijn voor de vissen en voor het water?
Wij zijn allen sportvissers waarbij het voorzichtig behandelen van de vissen grotendeels op de eerste plaats komt, maar hoe zit het dan met hun biotoop, brengen wij echt geen schade toe?
Ikzelf voeder zelden, ook vroeger toen ik nog elk weekend viste, ben altijd van mening geweest voederen of niet voederen als die wil bijten dan zal die ook bijten.
Wat vinden jullie van al dat voederen en brengen wij echt schade toe?
Laatst gewijzigd door Gunne op 06 aug 2014, 18:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Dit onderwerp heeft 15 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels