Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Feeder voor de Boven-Schelde

Hier komen alle verouderde en gesloten topics. In dit subforum kan je niet meer reageren!
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Gesloten
Alta Sfera

Feeder voor de Boven-Schelde

Ongelezen bericht door Alta Sfera »

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een geschikte hengel voor op de Belgische Boven-Schelde (stuk tussen Gavere en Oudenaarde). Echt breed is deze niet en een werpafstand van 35-40 meter is voldoende. Als de stroming het toelaat vis ik met een Shimano Beastmaster CX medium 12ft, 100 gram. Vind dit een zeer aangename parabolische hengel vandaar mijn voorkeur voor een Beastmaster. Wel staat er vaak een sterke stroming en is het makkelijk 6 tot 8 meter diep tegen de vaargeul aan. Korven van 120 gram en meer zijn dan nodig en dan kan ik met mijn medium hengel niet meer vissen. Ook worden er geregeld karpers van 10 kg+ gehaakt (vaak op de method). Deze gooien zich vol in de stroming en gaan hard. Een hengel die wat bruut geweld aan kan is dus een must.
In de eerste plaats ben ik een fervent karpervisser maar steeds vaker ga ik met de feeder op pad, echt een leuke visserij, mijn ervaring op stromend water met de feeder is dus niet zo groot. Alle raad is dan ook zeer welkom.
Ik zou voornamelijk gericht vissen op de grotere exemplaren, grote brasem, windes en (kleine/matige) karpers.
Met welke hengels vissen jullie voor deze visserij? Kunnen jullie me iets aanraden?
Alvast bedankt!
Mvg, Niek

Dit onderwerp heeft 3 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Gesloten
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels