Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Onderlijnendoos vullen hoeveel/wat ?

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Mc.Queen
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 51

Onderlijnendoos vullen hoeveel/wat ?

Ongelezen bericht door Mc.Queen »

Hallo Forumleden,
We gaan naar de donkere dagen,de winter staat voor de deur en het vissen (wedstrijden) begint te verminderen.
Tijd dan voor het maken van wat nieuwe lijntjes en onderlijnen en wat andere zaken op order zetten!!!
Een probleem voor misschien vele vissers onder ons,de onderlijnen.
Daar wordt véél tijd aan besteed en daar kruipen uren in aan dat werk.
2 jaar geleden had ik 2 onderlijndozen VOL!!!
1 doos met lange van 25cm. en 1 doos met kortere van 15cm.
Dit was enorm véél en enorm véél werk,maar ik wist ook wel dat dit niet nodig was,maar toch had ik ze en maakte ik ze.
Ik ben nu gehalveerd naar 1 doos,en daar zitten nu mijn onderlijnen in van 15cm. en 25cm. en ook een paar zwaardere voor de karper.
Ik weet het is nog véél,maar ik zit met véél goede haken die ik graag gebruik en ik kan er moeilijk van scheiden,anders gezegd:ik voel me er niet goed bij als ik ze niet mocht meehebben.
Nu heb ik het gisteren met een paar mensen gehad over onderlijnen.(STEVE2 en JANTJE)
3 à 4 soorten zouden voldoende zijn:
1) Een lichte haak voor de moeilijke visserij.
2) Een haak voor de normale visserij.
3) Een haak voor het zwaardere werk.
Ik zit nu met een 5 tal goede haken (vind ik persoonlijk),en als je daarvan de nr's 16-18-20 gebruikt,zit je toch weeral aan een 15 tal soorten hé.
Zien mensen hier het probleem een beetje in?
En eventuele tips?
Groetjes Mc.Queen!!! :?

Dit onderwerp heeft 7 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels