Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Colmic Carpodromo Max (11,5m)

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Boschje

Colmic Carpodromo Max (11,5m)

Ongelezen bericht door Boschje »

Afgelopen week heb ik een carpodromo max aangeschaft als aanvulling op mijn colmic 910. Reden was dat ik ook op 10 meter wilde vissen met de topsetten van mijn 910 op een andere hengel. Aanvankelijk had ik hier een 408 voor met een aantal topsets. Maar wat me erg irriteerde was dat de nieuwe topsets (mj-m95 en m85 in mijn geval) 20 centimeter korter zijn dan de "oude" topsets en ik ze toch erg graag door elkaar gebruik. Nu passen de nieuwe topsets wel op de 408, maar ik wilde gewoon al mijn topsets op gelijke lengte hebben.
Daarom ging ik aanvankelijke naar mijn dealer voor een 310 11,5 meter. Helaas was dit niet wat ik ervan verwachtte (in vergelijking met de 408 die ik bezat) en toen heeft mijn dealer mij een carpodromo max aangeraden... Aanvankelijk voelde ik hier weinig voor... Maar nadat ik de winkel er al eentje van 11,5m vastgehouden met een 5 delige mj-m95 topset erop wedt het minder "vreemd". Dit voelde al beter aan (strakker en geen merkbaar verschil in gewicht) maar je moet er toch eens mee naar de waterkant...
Enfin, nu had ik afgelopen weekend een wedstrijd in een smal kanaal bij een haven en ik heb dus met de carpodromo max op 10 en 11,5m gevist met 5-delige mj-m95 topsets en ik kan niet anders zeggen dat het heerlijk viste! Prima, boven verwachting zelfs.
dus, wat ik wilde mededelen, als je een allround hengel op 10 en/of 11,5m zoekt voor zowel op het kanaal als op een vijver te vissen, dat is dit zeker een optie. Steek er een karper topkit op en je kunt op grote karper vissen ook.

Dit onderwerp heeft 8 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels