Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Vissterfte

Alle info over Stekinfo en vangsten voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gerry

Vissterfte

Ongelezen bericht door Gerry »

Ongeveer twee weken geleden was er zuurstofgebrek op onze visvijver, waardoor de vissen massaal aan het oppervlak naar lucht hapten. Pompen werden aangesloten en zo kwam het zuurstofgehalte terug op het goede peil. Ondertussen echter waren er een tiental vissen gestorven, waaronder de meeste snoek, baars en een drietal karpers.
De karpers werden opengesneden en bij twee werden er onverteerde zwarte ogen bonen(black eye) in de darm aangetroffen. Het resultaat is, dat er niet langer met bonen mag gevist worden.
Nu mijn vraag is, weet u of ik ergens info zou kunnen vinden of bonen schadelijk zouden kunnen zijn voor karper? Wij vissen voornamelijk met de vaste stok op karper en dit jaar is er wel veel met bonen gevist en gevoederd.
Als iemand antwoord heeft op deze vraag zou ik het ten zeerste appreciëren mocht u mij dat dan laten weten, alle info is welkom.

Dit onderwerp heeft 9 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels