Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Kleine sloot kraken met deeg

Alles over Lokvoer en aas voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Witvisserke

Kleine sloot kraken met deeg

Ongelezen bericht door Witvisserke »

Dag mensen,

Ik heb in mijn buurt een prachtig klein slootje ontdekt. Ik weet zeker dat er karper zit, ik zag al modderwolken , en ik zag al rietjes bewegen. Na een paar vruchteloze pogingen met mais begin ik mij toch echt wel af te vragen hoe ik dat water moet aanpakken. Mss is deeg een goed alternatief?? ik zou dan gewoon gaan freelinen, met een wincle picker (veel kleine karper) en dan dat deegje als aas. Is dit een goed recept?

-3 beschuiten natmaken
-zakje vanillesuiker toevoegen
-voor extra aantrekkelijkheid, dopen in stroop???

Dus stel dat dit goed is, dan heb ik mijn deegje, maar hoe met welk voer moet ik dan voeren??? Zou het goed zijn om gewoon wat kleine bolletjes van dat deeg rond mijn haak te gooien? En dan met een brokje deeg vissen gedoopt in stroop?

En dan nog iets. In de sloot zelf groeien weinig tot geen waterplanten, maar bij de overkant (is maar 3 meter breed) staan er zo een paar rietjes verspreid laat ons zeggen een stuk of 30 , allemaal 10 cm van elkaar ongeveer.
Daartussen zag ik rietjes bewegen. Zou het te doen zijn om daar tussen te vissen?

Kweethet mensen het zijn veel vragen , maar jullie zouden me super opweg helpen als ik een karperke kan vangen.

grtzz Thomas

Dit onderwerp heeft 8 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels