Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien weten (in een andere topic) heb ik een nieuwe vaste stok gekocht, zijnde de Spro
Cresta bream power 1000.
Bij aanschaf heb ik verschillende hengels in mijn handen gehad, maar allemaal zonder (mini)extension erop "gemonteerd" op de demonstratie stokken.
Nu is mijn vraag, is het nodig of nuttig om die extension te gebruiken?
Mijn doel is, in eerste instantie niet om net verder dan de voerplek te vissen, maar mijn vraag is eerder
"mechanisch" van aard. Is de hengel steviger met extension dan zonder?
De indrukbaarheid van de extension voelt wel harder dan het laatste deel van mijn stok. Misschien bij het
krampachtig vasthouden of het maken van bruuske bewegingen of het plaatsen van de stok in steunen dat de extension het langer "overleeft" dan het laatste deel van de hengel?
Graag jullie mening hieromtrent alsook advies. In de winkel waar ik de hengel kocht raadde de verkoper mij aan
de extension zeker te gebruiken, alleen achteraf gezien was het gek dat de demonstratiestokken allemaal zonder
extension werden gepresenteerd....
Bijkomend, hoelang nemen jullie de hoofdlijn? Ok, in eerste instantie de diepte van de te bevissen plek gaat dit
bepalen, maar ook hier weer vanuit "mechanisch" standpunt lijkt mijn 3e deel van structuur (kruis geweven carbon?) steviger te zijn dan het 4e deel (dit met opdruk spro) van de hengel. Bij het binnenhalen van de vis zal het laatste deel dat je in de hand hebt wel wat kracht moeten verdragen, niet?
Dank voor de tijd en moeite,
Lode
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Gebruik en nut van extension/talon
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 10 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden